vineri, 10 august 2007

Folkisti si arhitecti

Un bun prieten mi-a atras atentia ca multi folkisti sunt, de meserie, arhitecti.

Si cam asa e. Ia sa vedem.

Mircea Baniciu, nascut la 31 iulie 1949, a absolvit Facultatea de Arhitectura. In primul an de facultate este cooptat in trupa Phoenix.

Alexandru Andries este, de prin '82, lector la Catedra Proiectare de Arhitectura la Institutul de Arhitectura "Ion Mincu" din Bucuresti. Debuteaza solistic in '74 in "Club A".

Sorin Minghiat, unul dintre fondatorii cenaclului Flacara, a dobandit atestarea ca arhitect diplomat, sef de promotie.

Adrian Ivanitchi a fost student la Scoala Tehnica de Arhitectura din Bucuresti.

Doru Stanculescu, si el un foarte mare folkist, a fost elev la Scoala Postliceala de Arhitectura, iar ulterior a terminat Arhitectura.

Mihai Munteanu, unul dintre primii folkisti din Romania, are acum unul dintre cele mai cautate cabinete de arhitectura din Paris.

Mircea Vintila nu s-a aruncat nici el departe si a absolvit Institutul de Constructii din Bucuresti in anul 1974.

Ajung? Niciodata. Inca o mie ca ei dac-ar fi, si tot nu ar ajunge, caci arta limite nu are.

Am si o explicatie (eu mereu am explicatii, mai ceva ca Grigore cu blogul ala al lui) privitoare la numarul mare de folkisti-arhitecti. Se stie faptul ca un arhitect e destul de static, isi petrece o particica mare din viata lui in fata plansetei sau a unui calculator, desenand, proiectand, gandind etc. Si doar n-aveau sa se apuce, pasionatii de arhitectura, de rock, unde uneori (tine, bineinteles, si de genul de rock) e foarte indicat sa sari, sa dai din cap, sa urli, sa te strofoci, sa pui de-un pogo, sa sari in sau pe multime sau sa spargi chitara de scena... S-au apucat de folk. Un stil muzical la fel de static precum mi se pare a fi meseria de arhitect. Unde strofocarea "rocherista" (cum zic manelistii) nu da bine. Unde e absolut OK ca pe scena sa stai pe-un scaun, ca in fata colii de hartie, si sa-ti vezi de muzica si arta.

Lasand gluma la o parte, consider ca se cuvin nenumarate laude "Clubului A", care a avut o contributie extrem de importanta in promovarea acestui stil muzical pe care eu il apreciez enorm. Si nu doar eu. Dar din pacate, prea putini.

Un comentariu:

Darie Ionut Alin spunea...

gata te-am adaugat. e randul tau :)
www.aidphoto.blogspot.com