marți, 31 iulie 2007

San Gennaro

Nu stiu daca ati citit "Toamna patriarhului" a lui Marquez, cartea aia cu fraze lungi, interminabile, cert e ca am socotit ca o astfel de fraza, interminabila, ar fi cea mai potrivita pentru a sugera un lucru de care va veti da seama la final, si hai sa incepem cu inceputul, am mers si eu, ca un menestrel fara chitara, la Festivalul Medieval de la Sighisoara, dar de fapt stiti deja lucrul acesta, ba chiar jumatate dintre cititorii blogului mi-au fost tovarasi de vacanta, insa ei, cu toate acestea, n-au fost cu mine la San Gennaro, care este o pensiune de 3 stele, cu doua "filiale", una in cetate si una in afara cetatii, dar fiind o pensiune care se respecta, au si site, http://www.nicolburg.ro/ , looks nice, nu-i asa, asta era si parerea noastra, a flamanzilor, care au nutrit speranta de a se simti bine si a-si umple burtile cu pizza de la San Gennaro, pensiunea de 3 stele, cu restaurant, si astfel intram, noi, cei 6 flamanzi, dar restaurantul e plin, insa ca prin minune se elibereaza o masa, iar noi ne asezam, si asteptam, asteptam, asteptam, stomacul face galagie, foamea ne roade matele si ne face pe doi dintre noi sa plecam la bar sa dam comanda, dar de acolo suntem trimisi din nou la masa, "Vin eu acum si-o iau", ne spune o duduita, chelnerita de meserie, si iata-ne intorsi din nou la masa asteptand duduita, care vine, nu extraordinar de repede, dar nici exasperant de greu, si noi comandam, si suntem fericiti, o sa mancam, si imi exprim si eu dorintele si cer o pizza Capriciosa, sau cum s-o fi scriind, si ne asternem din nou pe asteptat, si asteptam, asteptam, frateeeeeeeeeeeeeeeee, ateptam, incredibil cat asteptam, va spun eu, mult de tot, cel putin o ora, si asta judecand obiectiv, caci flamand cum eram, parca statusem o jumatate de zi, dar iata ca vine duduita cu tacamurile, atentie, tineti-va bine: unuia dintre noi ii pune in fata... 2 cutite, altuia, un cutit si-atat, iar mie mi se parea clar mesajul, sinucide-te, taie-ti venele, fraiere, ca daca nu, te omoram noi, psihic te omoram, ce cauti tu, un om normal, printre noi, dar iata ca greu de tot, vine si papica, si trebuiau aduse 4 pizza, trei de-un fel si-a patra fiind a mea, Capriciosa, dar ea aduce 3, imparte doua, si intreaba cine a comandat pizza Diavola, c-asa credea ea, ca cineva de la masa noastra a comandat pizza Diavola, dar raspund ca eu, whatever, niciodata n-am observat mari diferente intre ele, tot foamea le da gustul, insa despre a 4-a pizza nu se vorbeste nimic, dar iata ca mai este totusi nevoie de tacamuri, si mai cerem tacamuri, iar fata vine cu ele, si ne roaga sa-i scuzam, ca "nu prea au tacamuri, sa ne descurcam si noi cum putem", O MY GOD, trebuia sa-i spun ca eu unul nu am nevoie de ele, mananc de obicei de pe jos, sa-mi puna pizza intr-o strachinuta in colt, dar in fine, si ca dovada ca tacamurile sunt un lux la pensiunea de 3 stele pe nume San Gennaro, la o masa din spate, in fata unui domn, se aflau (atentie din nou!) un cutit normal, din metal, si-o furculita de plastic, ma intreb daca e de ras sau nu, in continuare, despre a patra pizza nu se pomeneste nimic, iata ca ii pomeneste unul dintre noi la bar, in schimb raspunsul loveste ca o maciuca, "Dar eu nu stiu nimic!", sfinte Gennaro, ea nu stia nimic, O MY GOD din nou, dar uite-o, draga de ea, ca apare la masa noastra si ne spune ca pizza pe care o asteptam de aproape 2 ore va sosi in 20 de minute, trebuie sa se faca, are ceva daca mai asteptam un pic, O MY GOD a cata oara, ARE, normal ca are, niciodata nu am fost mai prost tratat ca la pensiunea de 3 stele pe nume San Gennaro din Sighisoara, si e pacat ca un oras cu adevarat deosebit adaposteste asa... o... pensiune... dar stiu de la ce li se trage, caci studiind meniul, am descoperit ca berea Carlsberg avea 54% alcool, si-or fi ciocnit si ei cate o bere inainte sa intre in tura, scumpii de ei...

7 comentarii:

Anonim spunea...

se nasc mai multe intrebari:
1.furculita de plastic era de unica folosinta?
2.de ce nu au primt si restul furculite de plastic?
3.daca furculita de plastic era refolosibila unde erau restul?
4. de ce nu au cumparat un set?
5.omul stia cumva de "conpiratie" si a venit pregatit?
6.de ce este considerat Ardealul cea mai civilizata regiune din tara?...cand ei nici macar nu au atatea seturi de tacamuri cate scaune au in local...cand ar trebui sa aiba chiar mai mult de atatea...

Andu spunea...

Intrebarile m-au facut sa meditez indelung, si se prea poate sa fi fost victimele unei conspiratii ardelenesti impotriva outsiderilor. Mda... Infometare, doua cutite pt taierea venelor, bere cu 54% alcool, tocirea nervilor si, mai presus de toate, indepartearea de cultura, caci bineinteles ca n-am mai apucat sa ajungem la concertul lui Baniciu... Cand a terminat el de cantat, am terminat si noi de mancat, desi in mod normal ar fi trebuit sa-l "prindem" de la inceput. Super.

principele spunea...

omule esti tare!!!!!ziceam eu ca ai talent(mie unuia imi place cum scrii) da nici sa ma faci sa izbucnesc in ras la sala de net.

Lyna spunea...

:))) .. la foamea ta eu aveam o cadere nervoasa daca mi-se intampla asta :)) .

Anonim spunea...

Ceea ce tu ai scris despre San Gennaro din Sighisoara nu este de loc adevarat pentru ca, coincidenta face ca si eu am mancat acolo in perioada festivalului , chiar mai mult am si locuit la pensiune si am fost primita si servita exemplar. NICI VORBA de furculite din plastic. Intradevar a durat putin pana la servirea mesei(o pizza dura aprox.20min) dar acest lucru a fost mereu specificat de catre osparat. Sa fim seriosi , vrei mancare buna, proaspata ...ma refer la o pizza facuta pe loc(nu una congelata)si ai pretentii. Stii ce cred eu despre oamenii ca tine? ca sunt total complexati , nu mai ai subiecte de discutie? atunci nu discuta! Daca mancai o pizza gata preparata de 3 zile si facuta in 5 min era mai bine??Erai oare mai multumit?? EU consider ca exagerarile de acest gen nu dovedesc nimica. Si revelionul il voi petrece la San Gennaro si sunt convinsa de aceeasi primire calda si prietenoasa de care am avut parte si la festival

puisorul cufurit spunea...

Pai da, domnisoara, ai locuit acolo si te-au tratat exemplar, bravo tie, mi se pare si normal. Si din cauza unora ca tine nu ni se lua noua comanda, ca au servit vreo trei mese inainte sa ajunga si la noi, mese care se ocupasera ulterior venirii noastre. Si tacamul de plastic chiar exista, nu eram intr-atat de insetati cu totii, cei de la masa noastra, incat sa traim o experienta de "fata morgana". Si da, merg intr-un restaurant si am pretentii, doar platesc pentru mancarea aia, nu sunt servit la cantina saracilor. "Descurca-te tu cum poti" atunci cand ei "nu prea au tacamuri", ca de, cu ele halesc frustratii care locuiesc acolo. N-am exagerat, ma doare-n cot de ceea ce crezi tu, si distractie placuta si de revelion!

miclowan spunea...

eu zic că domnişoara ANONIMĂ are dreptate şi toţi cei care îşi exprimă părerea sunt nişte complexaţi...de fapt ar trebui să se interzică blogurile astea că na e ceva necurat la ele (de fapt ideea de libertate a presei e perimată, nu?)...adică de ce să-şi permită oricine să lovească într-o afacere respectabilă ca San Gennaro...
Au fost săracii depăşiţi de situaţie şi au ales şi ei dintre clienţi pe cei care s-ar întoarce şi de Revelion...
Domnişoară săru-mâna! Sper să ne vedem la San Gennaro de sărbători...Apropos, domnişoară sunteţi rudă cu patronu?