marți, 17 iulie 2007

RATB Experience

Mi-a venit pe chelie sa-mi cumpar o carte, si m-am hotarat sa purced spre Universitate la vremea amiezii, ca un om care e dispus sa faca sacrificii pentru cultura.

Minunata experienta. Am ajuns in statie, autobuzul tocmai pleca. Dar asta nu ma surprinde, mereu patesc asa. Caldura mare, coane Fanica, stateam la umbra unui (atentie!) stalp, ca o gaina care, pe vremuri caniculare, e in stare sa-si vare capul si dup-un smoc de iarba. La umbra aceluiasi stalp mai stateau vreo trei persoane, aliniate ca la parada, le oferisem un exemplu bun.

Autobuzul soseste dupa 20 de minute fierbinti. Ma urc, ma asez. Dupa nici un minut, o stimabila baba ii cere soferului sa-i deschida ei usa. Soferul se enerveaza. "Dar nu cobor, domnu', numai sa strig pe cineva...", "Lasa-ma femeie, ti-a venit a striga acuma, ce, iti deschid tie usa ca vrei tu?". La care baba numa se apuca o data sa strige cat o tineau bojocii, "Getaaaaaaaaa!!! Getaaaaaaa!!!". Isi agita mainile si un intreg munte de slanina prinde a se cutremura. "Getaaaaa! Aici!!! Aici, Getaaa!". Geta nu putea localiza sunetul, dar de auzit, il auzise de-afara de la 10 m distanta, cu tot vacarmul masinilor. Va inchipuiti cum se auzea inauntru. Baba isi face loc, isi apropie fata de un gemulet deschis si urla in continuare: "Getaaa! Aici! Aici sunt!". Geta o repereaza. "Ai dus copilul? Unde e copilul? E acasa??? Bine! O sa vin si eu! Paaaaaaaa!".

Am pufnit in ras. Numai urechile-mi plangeau. Nu credeam ca o baba poate avea asemenea plamani.

Ajungem la Semanatoarea, acolo unde iau soferii o pauza si unde se trece, de regula, in celalalt autobuz din fata. Dar de data asta, altul nu mai era, asa ca am ramas cu totii in asta. 10 min. Inca 5. Apa curgea pe mine. Vine un altul. Va rog sa coborati si sa urcati in celalalt. Coboram, ne urcam. Pleaca cu greu. Dupa 10 m, opreste sa mai culeaga trei rataciti. Si sta. Un minut. Doua. Trei. Apele curgeau pe mine in continuare. Sauna.

Cu greu, am ajuns la Universitate. Cobor, ma uit la ceas. Si pe traseul pe care faci in general 35 de minute, am petrecut o ora si cinspe. Caniculare.

Are dreptate Badea, traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul…

2 comentarii:

Lyna spunea...

Doamne cunosc atat de bine sentimentu' =))) ratb-u' sa stii ca va avea un loc aparte in sufletul fiecaruia dintre noi . :))

iulia spunea...

ai de capu meu :|